Start > Om oss

Sjöfartsverkets upphandlingar genomförs i enlighet med gällande regelverk. Den lag som främst reglerar upphandlingsarbetet är Lagen om offentlig upphandling (LOU). Ytterligare information finns hos Konkurrensverket.

Aktuella upphandlingar

Sjöfartsverkets upphandlingar annonseras i Visma Tendsigns databas. Förfrågningsunderlag för upphandlingar hämtas ut via Visma Tendsign genom att följa länken nedan.

> Sjöfartsverkets pågående upphandlingar

Planerade upphandlingar

Sjöfartsverket provar att publicera kommande upphandlingar i form av en inköpsplan. Inköpsplanen visar inte alla inköpsobjekt och nya upphandlingsbehov kan uppkomma med kort varsel vilket gör att dessa inte finns med i planen.

Sjöfartsverkets planerade upphandlingar:

Inköpsplan (excelfil)

Inköpsplanen publiceras tio gånger per år. Planerna är preliminära och kan komma att ändras.

Eventuella frågor om inköpsplanen eller specifika inköpsobjekt kan mailas till inkop@sjofartsverket.se

Elektronisk signering

Sjöfartsverket arbetar aktivt för att minska pappersanvändningen genom ökad elektronisk signering. Vår avsikt är att våra avtalsparter ska signera handlingar elektroniskt.

Sjöfartsverket tillämpar e-signeringstjänsten Visma Addo och accepterar följande elektroniska signeringsmetoder:

• Svenskt BankID
• Norskt BankID
• Danskt NemID
• Finska Tupas.

Kom igång med e-signering

Du får en inbjudan till signeringen i ett mejl. I mejlet följer du en länk för att komma åt avtalsdokument som ska signeras och godkännas.

Signeringen är kostnadsfri för Sjöfartsverkets leverantörer.

För mer information, se Visma Addo 

Vid eventuella frågor eller problem med den elektroniska signeringen var vänlig kontakta oss genom att mejla till inkop@sjofartsverket.se 


Dela artikeln