Start > Press
Fartyg på öppet vatten tillsammans med en symbol som visualiserar en undersökning.

För att mäta hur kunder upplever Sjöfartsverkets tjänster och service genomförs nu en kundundersökning. Resultatet används som beslutsunderlag vid prioritering av förbättringsområden och ligger till grund för Sjöfartsverkets NKI – Nöjd kund-index.
Undersökningen riktar sig till olika kundgrupper och till de som har varit i kontakt med Sjöfartsverket under den senaste tiden. Senaste kundundersökningen genomfördes år 2017.

Hur datainsamlingen går till
Genom en webbenkät kommer undersökningen att finnas tillgänglig via Sjöfartsverkets hemsida under ett antal veckor. Utöver det skickas den även direkt till de kunder som finns med i kundregister.

Kundundersökningen innehåller tre delar:
1. Allmänna frågor riktade till alla respondenter.
2. Lotsfrågor till de som haft kontakt med lotsning.
3. Frågor till de som haft kontakt gällande sjökort och sjögeografiska produkter.

Vill du vara en del i undersökningen och ge din input? Klicka här eller på länken i högerspalten.

Fartyg på öppet vatten tillsammans med en synbol som visualiseriar kundundersökning
Foto: Adobe Stock

Dela artikeln